вторник, 31 марта 2020 г.

БК-26 Сертифікація

БК-26
Сертифікація та стандартизація у ресторанному господарстві

Тема: "Вітчизняні системи стандартів"

Сертифікація послуг у ресторанному господарстві

Основні принципи систем сертифікації послуг: обов’язковість і добровільність; наявність третьої сторони; акредитація органів із сертифікації; видача сертифіката відповідності.Сертифікація послуг передбачає шість етапів: подання заявки на сертифікацію;розгляд і ухвалення, рішення за заявку;оцінка відповідності послуг встановленим вимогам;ухвалення рішення про можливість видачі сертифіката;видача сертифіката і ліцензії на застосування знака відповідності;інспекціонний контроль сертифікованих робіт і послуг.Документальне оформлення відповідності послуг встановленим вимогам: протокол випробувань(перевірка випробування результатів роботи послуг) і акт(оцінка та надання послуг).Схеми сертифіка-ї послуг: для робіт і послуг ,якість і безпека яких обумовлені майстерністю виконавця; оцінюють процес виконання робіт надання послуг; при сертифікації виробничих послуг; оцінюють організацію виконавця робіт і послуг на відповідність встановленим умовам державних стандартів; засновані на використанні декларації про відповідність; застосовують при сертифікації робіт і послуг невеликих підприємств що зарекомендували себе в нашій країні та за її межами як виконавці робіт і послуг високого рівня якості; застосовують при наявності у виконавця системи якості.
  1. Вимоги до органів із сертифікації випробувальних лабораторій, їх акредитацій.
    Орган із сертифікації – орган, що виконує сертифікацію відповідності, орган із сертифікації може самостійно виконувати випробовування та контролювати їх проведення або ж організовувати нагляд за такою діяльністю, яка проводиться за його дорученням іншими випробувальними лабораторіями. Органи з сертифікації призначається та акредитується Національним органом з сертифікації
Функції органу з сертифікації:
  1. Здійснює управління системою,закріпленою за ним
  2. Визначає схему та порядок проведення сертифікації
  3. Організовує та проводить атестацію виробництв
  4. Розробляє організаційно-методичні документи з сертифікації
  5. Здійснює технічний нагляд за сертифікованою продукцією та її вир-вом
  6. Видає сертифікати відповідності на продукцію та аттестат вир-тв
  7. Проводить за дорученням Національного органу з сертифікації акредитацію випробувальних лабораторій
Акредитація органу з сертифікації в Системі є офіційним визнанням його правомочності проводити визнання сертифікацію продукції (систем якості) на відповідність вимогам нормативних документів. Її організує і проводить Національний орган з сертифікації.
Акредитація органу з сертифікації передбачає етапи:
подання та експертиза документів;
- перевірка органу з сертифікації;
- розгляд результатів перевірки;
- оформлення та видача атестату акредитації
основною функцією випробувальної лабораторії є ппроведення випробувань в закріпленій галузі акредитації. Вимоги з акредитації, що встановлені стандартом, можна доповнювати під час акредитації випробувальних лабораторій іншими вимогами, враховуючи специфіку діяльності цих лабораторій. Випробувальна лабораторія повинна мати комплект юридичних, організаційно-методичних, нормативних та інших документів, які необхідні для здійснення її функцій.
Загальні вимоги до випробувальних лабораторій:
Повинна мати юридичний статус, організаційну структуру, адміністративну підпорядкованість, фінансовий план та систему оплати співробітників, що забезпечує необхідну певність у тому, що вона називається об’єктивною та незалежною від робітників, виробників та споживачів з усіх питань оцінювання показників, що підтверджується при сертифікації конкретної продукції.
Випробувальна лабораторія повинна забезпечувати технічну компетентність під час проведення випробувань у галузі акредитації, що визнана, і повинна мати керівника, який відповідає за діяльність лабораторії та результати її роботи.
Технічну компетентність випробувальної лабораторії характеризують: організація і управління лабораторією, випробувальне обладнання та засоби вимірювання, методи випробувань, система забезпечення якості, персонал лабораторії, приміщення та навколишнє середовище, організація роботи з виробами та продукцією, що випробовується.

Комментариев нет:

Отправить комментарий