БК-26
Стандартизація та сертифікація у ресторанному господарстві
Тема: "Нормативна стандартизація закладів ресторанних господарств"
Стандартизація та сертифікація у ресторанному господарстві
Тема: "Нормативна стандартизація закладів ресторанних господарств"
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ПО СТАНДАРТИЗАЦІЇ, МЕТРОЛОГІЇ ТА СЕРТИФІКАЦІЇ П Р А В И Л А N 37 від 27.01.99 Зареєстровано в Міністерстві м.Київ юстиції України 15 квітня 1999 р. за N 235/3528 Затверджено Наказ Держстандарту України від 27 січня 1999 р. N 37 ( z0234-99 ) { Документ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 876 ( z1595-12 ) від 30.07.2012 } Правила обов'язкової сертифікації послуг харчування
1. Галузь застосування 1.1. Правила обов'язкової сертифікації послуг харчування (далі - Правила) встановлюють вимоги щодо проведення обов'язкової сертифікації послуг харчування в Українській державній системі сертифікації продукції - Системі сертифікації УкрСЕПРО (надалі - Система). 1.2. Цей документ встановлює порядок, процедури та вимоги проведення обов'язкової сертифікації послуг харчування, що надаються суб'єктами туристичної діяльності згідно з статтею 15 Закону України "Про туризм" ( 324/95-ВР ). 1.3. Вимоги цих Правил є обов'язковими для органів з сертифікації послуг харчування, що акредитовані в Системі (далі - ОС ПХ), акредитованих випробувальних лабораторій (центрів) та суб'єктів туристичної діяльності, що надають послуги харчування. 1.4. Правила розроблено на підставі Законів України "Про туризм", "Про захист прав споживачів" ( 1023-12 ), "Про якість та безпеку харчових продуктів і продовольчої сировини" ( 771/97-ВР ). 2. Нормативні посилання
У цих Правилах наведено посилання на такі нормативні документи: ДСТУ 2375-94 "Побутове обслуговування населення. Терміни та визначення"; ДСТУ 2462-94 "Сертифікація. Основні поняття. Терміни та визначення"; ДСТУ 3413-96 "Система сертифікації УкрСЕПРО. Порядок проведення сертифікації продукції"; ДСТУ 3279-95 "Стандартизація послуг. Основні положення"; ДСТУ ISO 9004-2-96 "Управління якістю та елементи системи якості. Частина 2. Настанови щодо послуг"; ГОСТ 26668-85 "Продукты пищевые и вкусовые. Методы отбора проб для микробиологического анализа"; ГОСТ 26669-85 "Продукты пищевые и вкусовые. Подготовка проб для микробиологического анализа"; ГОСТ 30335-95 "Услуги населению. Термины и определения"; ГОСТ 30389-95 "Общественное питание. Классификация предприятий"; ГОСТ 30390-95 "Общественное питание. Кулинарная продукция, реализуемая населению. Общие технические условия"; ГОСТ 30523-97 "Услуги общественного питания. Общие требования"; ГОСТ 30524-97 "Общественное питание. Требования к обслуживающему персоналу"; ДК 009-96 Державний класифікатор "Класифікація видів економічної діяльності" (КВЕД) ( v0441217-96 );
ДК 017-97 Державний класифікатор "Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності" (УКТЗЕД) ( 1354-98-п ). 3. Визначення Громадське харчування - сукупність підприємств різних організаційно-правових форм господарювання і власності, громадян-підприємців, які займаються виробництвом, реалізацією та організацією споживання кулінарної продукції, борошняних кондитерських та булочних виробів. Послуга громадського харчування - результат діяльності підприємств та громадян-підприємців з задовільнення потреб споживача в харчуванні та проведенні дозвілля. Якість послуги - сукупність характеристик послуги, що визначає її здатність задовольняти встановлені або передбачувані потреби споживача. Споживач послуги громадського харчування - громадянин, який користується послугами харчування, обслуговування, дозвілля. Виконавець послуги громадського харчування - підприємство громадського харчування, громадяни-підприємці, які виконують роботи з виробництва, реалізації та організації споживання кулінарної продукції. Кулінарна продукція - сукупність страв, кулінарних виробів та кулінарних напівфабрикатів. Якість кулінарної продукції - сукупність властивостей кулінарної продукції, що обумовлює їхню придатність для подальшого оброблення та/або вживання в їжу, безпеку для здоров'я споживача,
стабільність складу та споживчих властивостей. Процес обслуговування - сукупність операцій, що виконуються виконавцем послуги громадського харчування у разі безпосереднього контакту із споживачем послуг при реалізації кулінарної продукції й організації дозвілля. Метод обслуговування споживача - спосіб реалізації споживачам продукції громадського харчування. Безпека послуги - комплекс властивостей послуги (процесу), при яких вона під впливом внутрішніх і зовнішніх небезпечних (шкідливих) факторів чинить дію на споживача, не піддаючи ризику його життя, здоров'я, майно. Екологічність продукції (послуг) - комплекс властивостей продукції, послуг, при яких чиниться дія на навколишнє природне середовище, не піддаючи його ризику. Умови обслуговування - сукупність факторів, які впливають на споживача в процесі отримання послуги. Суб'єкти туристичної діяльності - підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, фізичні особи, що зареєстровані у встановленому чинним законодавством України порядку і мають ліцензію на здійснення діяльності, пов'язаної з наданням туристичних послуг. 4. Загальні положення
4.1. Обов'язкову сертифікацію послуг харчування здійснюють ОС ПХ, які акредитовані в установленому порядку на проведення обов'язкової сертифікації послуг харчування в Системі та зареєстровані в Реєстрі Системи. 4.2. У Системі функції організаційно-методичного центру з сертифікації послуг харчування виконує орган з сертифікації, який призначається наказом Держстандарту України. Основні функції організаційно-методичного центру з сертифікації послуг харчування такі: організація та координація діяльності органів з сертифікації, випробувальних (соціологічних) лабораторій у сфері послуг харчування; організація та участь у розробленні організаційно-методичних документів щодо проведення обов'язкової сертифікації послуг харчування, методів визначення та оцінювання показників якості послуг; вивчення, узагальнення та поширення вітчизняного та зарубіжного досвіду зі сертифікації послуг харчування, підготовка пропозицій для Держстандарту України щодо вдосконалення порядку та методів проведення робіт у цій сфері; забезпечення на договірних засадах органів з сертифікації послуг харчування і випробувальних (соціологічних) лабораторій нормативною та організаційно-методичною документацією щодо послуг харчування та їх сертифікації;
проведення експертизи документів, потрібних для акредитації органів з сертифікації та випробувальних (соціологічних) лабораторій, галузь акредитації яких включає послуги харчування, а також участь у їх акредитації. 4.3. Об'єктами обов'язкової сертифікації у Системі є послуги харчування, результати послуг харчування, процес надання послуг харчування, системи якості. 4.4. Обов'язкова сертифікація послуг харчування в Системі здійснюється на відповідність обов'язковим вимогам чинних в Україні нормативних документів щодо безпеки життя та здоров'я людей, збереження їхнього майна, охорони навколишнього природного середовища. Під час обов'язкової сертифікації послуг харчування повинні перевірятися вимоги безпеки і екологічності послуг та умов обслуговування, використовуватися методи, які дають змогу: повно й достовірно підтвердити відповідність послуги харчування вимогам, які спрямовані на забезпечення безпеки для життя і здоров'я громадян, їх майна, охорони навколишнього природного середовища, що встановлені в нормативних документах для цієї послуги, а також іншим вимогам, які згідно з законодавчими актами повинні підтверджуватися при обов'язковій сертифікації; провести ідентифікацію послуг харчування, а також кулінарної продукції; перевірити належність підприємства до класифікаційного угруповання.
4.5. Добровільна сертифікація послуг харчування в Системі здійснюється на відповідність вимогам, що не віднесені актами законодавства та нормативними документами до обов'язкових або інших документів, які узгоджені між ОС ПХ та заявником. При цьому сертифікація на відповідність усім обов'язковим вимогам виконується неодмінно. 4.6. Вартість робіт із обов'язкової сертифікації послуг харчування у Системі оплачується заявником на договірних умовах. 4.7. Перелік послуг харчування, які підлягають обов'язковій сертифікації, та перелік нормативних документів, на відповідність яким проводиться обов'язкова сертифікація, наведено в "Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні", який затверджено наказом Держстандарту України від 27.11.96 N 499 та зареєстровано в Мін'юсті 19.12.96 за N 728/1753 ( z0728-96 ). 4.8. Харчова продукція, сировина, напівфабрикати вітчизняного та імпортного виробництва, які використовуються в процесі надання послуг харчування і підлягають обов'язковій сертифікації в Україні, повинні мати сертифікат відповідності.
Комментариев нет:
Отправить комментарий